Thursday, December 14, 2006

Akta dig förnuftet!

Läser i dagsens Dagens Nyheter att det kommit en ny film på temat trikåer. Jaha, tänker jag. Men till mitt förtret så ser jag att Jeremy Irons deltar i spektaklet! (läs ett tidigare inlägg) Denna nya film heter för övrigt Eragon. Jag finner detta skrämmande, dåliga filmer som på sin höjd kan utmana livsformers med outvecklad förlängd ryggmärg intellekt. Detta är inte ens värdigt barn. Jag vet att det finns vuxna män och kvinnor som på allvar håller sagan om ringen och harry potter som hög litteratur och som filmer av hög klass. Antagligen samma människor som propagerar för ett postumt Nobel-pris till Astrid Lindgren. Nej, ursäkta mina generaliseringar, skamligt av mig, gör korstecknet med vänster hand. Oj, igen. Vidare så läser jag i DN att regissören, som för övrigt är "tyskättad", "regidebuterar efter att ha jobbat med specialeffekter". Kultur som metod. Allt blir reducerat till metod. I skit kan man i alla fall vältra sig men dålig film bör man ej spilla tid på.

Läs artikeln.
(filmen har premiär imorgon)
Se om "Sökarna" istället!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Word sista!

1:41 AM  

Post a Comment

<< Home