Wednesday, May 17, 2006

Viva la...


Sitter och försöker färdigställa en uppsats som gått något i stå. Istället så ser jag på Bruce Labruces "Hustler White" med den slagkraftiga taglinen "See it with someone you've paid for." För inte så länge sedan så såg jag även hans film "Raspberry Reich", jag måste säga att båda dessa filmer var klart underhållande. Svårt och beskriva menmen - alla män är bögar...

Detta var kanske inte den mest konstruktiva bloggposten men kan som någon sorts post scriptum notera att referenserna i "Hustler White" till Kenneth Anger var roliga. Fast Bruce Labruce uppnår inte samma nivå i sitt utforskande av manskroppen, eller så är det endast hans mindre utstuderade stilisering (rättare sagt b-films- och porrfilmsestetik).

Peace love understanding!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kan hålla med om att det inte är din mest konstruktiva post, MEN den är upplysande och behövs för att sprida vetskap om denna förringade filmmakare. Bilden är fin också.

10:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bilden är oerhört vulgär, och posten i sin helhet är smaklös.

3:28 AM  
Blogger Pappa said...

Du kan dra en slipsen du. Den bilden är fan bland de bästa jag sätt. Jag är typ kär i honom nu!

2:54 PM  

Post a Comment

<< Home